måndag 18 februari 2013

Uggle-gardiner

Är som så många andra lite smått tokig i ugglor och blev därför så himla glad när jag äntligen hittade det här tyget att ha till gardiner.
Var på ohlssons och frågade till o med om hjälp i tygvalet, har letat länge men inte hittat något.
Bebisrummet har nämligen dessa tapeter som gardinen ska matcha med, plus att jag vill ha det ganska så könsneutralt (mest för att vi inte vet om det blir en hon eller en han men också för att jag tycker det är ganska gulligt till bebisar med just annat än rosa och ljusblått, inte några andra orsaker)



Blev därför så glad när jag hittade det här tyget, som fick bli gardiner till pluttans rum också så länge. Tycker det var himskans gulligt pch passande i färger o så, nackdelen dock att tyget inte var bredare än 140 så det var knappt att det räckte, hade gärna haft en liten bit till.



Sen är det så svårt med kappor tycker jag, vilken längd de ska ha. Ska man länga dem lite, men samtidigt bli av med lite dagsljus? Skitsvårt... Sen blev de lite lite krokiga på ett ställe vardera men men, orka göra om .... :)



Blev en ganska redig bit tyg över, kommer med all sannolikhet bli iallafall en kudde till pluttans rum och säkert nåt annat kuligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar