onsdag 13 februari 2013

Renovering av skötväska

Har velat ett tag om hur jag ska göra med den trasiga skötväskan nu när nästa bebis kommer. Har en emmaljunga skötväska som vi fick med på köpet när vi köpte vagnen (annars hade vi nog inte köpt den eftersom den kostar 600 spänn, rätt saftigt för en väska tycker jag).
Nu efter 2 års väldigt flitigt användande såg den ut såhär:




Innan jag satte igång med det här syandet efter nyår hade jag funderat lite på att köpa en ny billigare fast det tog emot lite, just av principsak att jag tyckte nog att det skulle vara bättre att laga denna fast jag inte trodde jag kunde eller nåt.
Men så när jag började sy var jag på "shopping" bland mammas gamla sygrejor som aldrig används längre (har jag förresten sagt att hon har en brodyrmaskin som bara står o väntar på att bli hämtad! :) har bara inte hunnit ) och hittade hur mycket blixtlås som helst som jag såg direkt att det skulle passa till väskan.
Så efter lite sprättande och lite syande med hyffsat resultat (första blixtlåsetpå år o dar) men duger gott och väl för detta så blev den såhär:



Är mycket nöjd då jag både slipper köpa ny, slipper slänga denna och att hela kalaset blev Gratis!

Är förresten SÅ avundsjuk på alla som ska på syfestivalen, vill så himla gärna åka dit, men det känns som att höggravid, foglossning, 20 mil enkel resa och en heldag på mässa är en aning dålig kombo... :( Får antingen lida pin eller vänta i typ hundra år tills nästa.. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar