torsdag 28 februari 2013

Maria dagen

Idag är det Maria dagen och fikabesök stod på schemat. Blev sjukt sugen på kärleksmums så det fick det bli!
Har varit helt och hållet ensam hemma hela dagen idag, känns helskumt men vad skönt.
Kroppen vill inte vara gravid längre (o inte jag heller för den delen) och har därför börjat bråka med både blodtryck, karpaltunnelsyndrom på vänster hand och någon konstig slags halsbränna som gör att man får sitta i soffan och sova och det är ju inte nån höjdare. Har sån himla tur att jag har släktingar som mer än gärna ställer upp och är barnvakt så mannen tog med sig pluttan imorse till dem och tog samtidigt med sig hunden till jobbet. Så efter en hel dag med vila (inte det lättaste när man är en pysselpingla ut i fingerspetsarna), lite städande o lite bak o fotande så känner jag mig….. fortfarande trött…  haha…
Här är i alla fall ett bildbevis på baket, skönt att ha lite i frysen också inför alla besök som antagligen kommer om ett tag. Och dom blev SÅ otroligt goda! Recept från Bonniers stora kokbok.




En kalorisnålare variant för dom som vill.



Minns inte vart jag har hittat beskrivning till dessa kärleksmums men har du vanan inne att virka behövs egentligen ingen, virka bara en kvadratisk fyrkant i dubbla garner och sedan en lika stor botten i chokladbrunt, och sedan en lång remsa med lagom höjd som räcker hela vägen runt. Hänger ni med? Tjoa till annars.

Fick en så himla fin blomma också, någon slags kalla som var rosa/lila aktig, me like! Har tyvärr inte fastnat på bild men kanske gör det någon annan dag, är alldeles för trött nu... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar