måndag 21 januari 2013

Den allra första tröjan!

Här kommer äntligen bilder, den allra första tröjan jag sytt.
Som sagt, på tok för stor och guppig vid halsringningen (varför?) och knölig söm i ärmsluten, vilket jag antar beror på att tyget är så tunt? Båda tygerna är tunna jersey tyger, halsen kantad med muddväv som är ditsydd med tvillingnål som även ärmsluten är sydd med.
Någon som har idé om varför det blev såhär?







Men, den passar hur som helst helt ok på pluttan, trodde den skulle bli lite större eftersom jag läst att ottobre var stora i storlekarna men vet inte om jag håller med på de plagg jag hittills sytt. Så nästa tröja fick bli två storlekar större, får visa den när jag laddat över bilder.



Ganska så nöjd va? :)

Annars går det väl i ganska maklig takt med syandet, tyvärr. Har en lång lista på saker jag vill göra och tiden finns ju, men har åkt på någon slags h****tes foglossning som inte kan vara från denna värld så ryggen tillåter endast en liten liten stund vid maskinen (fast egentligen inte alls men så svårt att låta bli) sedan är det kört... :(

Hoppas ni har d bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar