söndag 20 februari 2011

Fredagsskissen hos ScrappaLoss & Februaritävling hos Scrap & Hobby

Har åter igen knåpat ihop en LO till två tävlingar. Hos ScrappaLoss skulle man utgå från denna skiss

Och hos scrap & hobby var det tema Melodifestival !! Kändes som himla roligt o göra även om tv-programmet kanske har tappat lite i mina ögon :s Reglerna var iallafall dessa: 

Detta skall finnas med på ditt bidrag:



  • wellpapp
  • knappar
  • snöre
  • färgen rosa
  • rosor

Du får gärna:

anspela på någon artist eller låttitel (referera till artist och gärna år i din kommentar så att det blir så tydligt som möjligt)
  • ge uttryck för din kärlek eller ditt hat till detta folk-evenemang
  • bara passa på att blinga till ditt alster som aldrig förr med t ex fjädrar och boa Very Happy .

Så, vad passar bättre än stjärnor, paljetter och GLITTER !! Har också lyckats fått med allt som man skulle, inlk. lite aluminium folie, tyckte att det passade sig.. =)=)  Och som vanligt är den såklart finare än vad kameran vill visa, det är en massa glitter på bokstäverna tex.  Och texten är ju från Sonja Aldéns låt med samma namn som var för ett par år sen om någon missade det.. .=) Himla fin låt ! Tyckte det passade till min lilla plutta.. =) 

3 kommentarer:

  1. Tjohoo!
    Vad härligt att du gillade utmaningen... Och vad mycket fina detaljer jag hittar :-).
    Och givetvis är den väldigt, väldigt rosa... med wellpapp o s v....
    Helt underbart!

    SvaraRadera
  2. Men, sååå snyggt! Det bara osar glamour över den!Och vilken fin text till en liten bebis!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. The Moniker är bra! Väldigt bra! Jag önskar bara att jag fick höra låten innan finalen...
    Jag tror dock att svenska folket inte riktigt är moget för hans framgång... :-(... Det tar lång tid för vissa att komma framåt... Precis som för mig.
    Jag bara avgudar hans talang!
    Som d r just nu, känns d som om finalen kommer att fyllas med discolåtar typ danny och saade.... men men... jag skall fortsätta att kolla ... även om jag inte kan göra d hemifrån nästa lördag... för då r jag ju i Danmark - på scrapkryssning :-)

    SvaraRadera